Des de l'assignatura de matemàtiques, el desenvolupament de les competències es pots esbossar de la manera següent:
1. Competència lingüística i audiovisual
- Incorporació dels elements essencials del llenguatge matemàtic a l'expressió habitual i utilització precisa i adequada.
- Descripció verbal dels raonaments i dels processos: facilitar l'expressió i propiciar l'escolta de les explicacions dels altres, desenrotllant la pròpia comprensió, l'esperit crític i la millora de les destreses comunicatives.
- Consideració del coneixement matemàtic com a contribució al desenrotllament cultural de la humanitat.
- Reconeixement de les relacions i formes geomètriques per a la comprensió de determinades produccions i manifestacions artístiques.
- Ús dels números per a la comprensió d'informacions que incorporen quantitats o mesures.
- Utilització dels llenguatges gràfic i estadístic.
- Ús de calculadores i programes matemàtics.
- Comprensió dels diferents tipus de números i les seues operacions.
- Utilització de diversos contextos per a la construcció de nous coneixements matemàtics.
- Desenrotllar raonaments i construcció de conceptes.
- Identificació dels distints elements matemàtics que s'amaguen en un problema.
- Comunicació dels resultats de l'activitat matemàtica.
- Utilització dels coneixements i les destreses pròpies de l'àrea en les situacions que ho requerisquen.
- Utilització de les eines matemàtiques en varietat de situacions.
- Autonomia, perseverança i esforç per a abordar situacions de creixent complexitat, la sistematització, la mirada crítica i l'habilitat per a comunicar amb eficàcia els resultats del propi treball.
- La verbalització del procés seguit en l'aprenentatge com a ajuda a la reflexió sobre què s'ha aprés, què falta per aprendre...
- Continguts associats a la resolució de problemes: planificació (comprensió en detall de la situació, traçar un pla, buscar estratègies i prendre decisions); gestió dels recursos (optimització dels processos de resolució) i avaluació periòdica del procés i la valoració dels resultats (fer front a altres problemes o situacions amb majors possibilitats d'èxit).
- Confiança en la pròpia capacitat per a enfrontar-se amb èxit a situacions incertes.
- Comprensió i descripció més ajustada de l'entorn.
- Desenrotllament de la visualització (concepció espacial): fer construccions, manipular mentalment figures en el pla i en l'espai, ús de mapes, planificació de rutes, disseny de plans, elaboració de dibuixos…
- Ús de la mesura per a aconseguir un millor coneixement de la realitat, augmentar les possibilitats d'interactuar amb ella i de transmetre informacions cada vegada més precises sobre aspectes quantificables de l'entorn.
- Utilització de representacions gràfiques per a interpretar la informació
- Acceptació d'altres punts de vista diferents del propi, en particular a l'hora d'utilitzar estratègies personals de resolució de problemes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada